Ryhmät

KÄYTÄNNÖN OHJEITA

Jäähallille kannattaa saapua noin 15 minuuttia ennen luistelukoulutunnin alkua, jotta ehditte vaihtaa varusteet rauhassa. Oikean pukukopin löydätte pukukopin oveen kiinnitetyn ryhmän nimilapun avulla.
Pukukopissa saattaa olla tungosta ennen luistelukoulutunnin alkua, joten pidättehän tavaroistanne huolta asianmukaisesti.

Luistelukoulu- / kiekkokoulutunnin alkaminen

Ohjaajat pitävät kopeissa nimenhuudon ja kokoavat oman ryhmänsä jonoon. Jäälle mennään yhdessä. Jäälle ei koskaan saa mennä ilman ohjaajan lupaa tai huoltoportin ollessa auki. Jäälle ei myöskään missään nimessä saa tulla kengät jalassa!
Jos haluatte lisätietoa tuntien kulusta, olettehan yhteydessä luistelu- ja kiekkokoulurehtoriin.

Tunnin seuraaminen

Vanhemmat ovat tervetulleita seuraamaan luistelukoulutunnin kulkua katsomosta. Katsomo sijaitsee hallin toisessa kerroksessa. Pyritään siihen, että tuntia ei seurata vaihtoaitiosta, sillä vaihtoaitoon kulkeutuu kenkien mukana hiekkaa, ja se vaurioittaa urheilijoiden luistimia. Huomioittehan ystävällisesti myös, että tunnin seuraaminen kaukalon laidalla häiritsee jäällä tapahtuvaa toimintaa.
Tunnin jälkeen ohjaajat saattavat oman ryhmänsä koppiin ja vanhemmat tulevat noutamaan lapset sieltä.

Juominen ja syöminen

Luistelijalle/kiekkoilijalle voi varata mukaan vesipullon, pärjäävät kyllä tunnin ilmankin. Mikäli kypärässä on ristikko, kannattaa hankkia pitkäpillinen juomapullo.

Purkat, karkit ja muut eväät jätetään ehdottomasti jään ulkopuolelle!

Lapsi - Vanhempiluistelu klo 10.40-11.30

Lapsi vanhempi luistelussa harjoitellaan luistelun alkeita yhdessä vanhemman kanssa.

Ryhmässä luistelevat 2-6 -vuotiaat vasta-alkajat, joiden ei tarvitse vielä osata luistella itse, mutta on pysyttävä pystyssä tukea (tuoli) hyväksi käyttäen. Jäällä, luistimet jalassa, lapsen mukana tulee olla joku vanhempi, esimerkiksi äiti, isä, mummi, ukki tai vaikkapa isoveli.

Pakolliset varusteet (myös aikuiselle):

• Jääkiekkokypärä
  • Suosittelemme lapselle myös kaulasuojaa ja CE -hyväksyttyä riskikkoa kypärään

Luistelukoulu klo 10.40-11.30

Luistelukoulu tarjoaa 4-10 -vuotiaille lapsille mahdollisuuden opetella luistelemaan. Ryhmän edellytyksenä on, että lapsi pysyy pystyssä itsenäisesti, osaa jo hieman itse luistella, eikä tarvitse enää tukea (tuolia) luisteluun.

Pakolliset varusteet:

• Jääkiekkokypärä
  • Suosittelemme lapselle myös kaulasuojaa ja CE -hyväksyttyä ristikkoa kypärään

Leijona-Kiekkokoulu klo 11.40-12.30

Kiekkokoulu toteutetaan Jääkiekkoliiton Leijona-kiekkokoulu konseptilla. Ajatuksena ja tavoitteena on leikkimielisten harjoitteiden ja pelien avulla tutustuttaa lapset lajiin ja tarjota heille myös hieman luistelutekniikan oppimista. Lapsilla on kiekkokoulun jälkeen mahdollisuus jatkaa harrastusta seuran jääkiekkojoukkueissa. Kiekkokoulu on tarkoitettu 4-10 -vuotiaille lapsille, jotka osaavat jo luistella sujuvasti omin avuin.

Pakolliset varusteet turvallisuuden kannalta:

• Jääkiekkokypärä + CE- hyväksytty ristikko
  • Kaulasuojus